Pages

Monday, September 27, 2010

Mõtisklusi netimüügist

Olen juba paar kuud tagasi Disainimaja kodulehel ennast müüjaks registreerinud. Võtsin selle riski, et kulutan iga kuulutuse lisamisega 5 krooni oma väärstuslikku rahanatukest. Et ehk teenin selle ilusti Disainimaja abiga tagasi.
Loomulikult tegin enne uurimustööd ka, kui tooteid lisama asusin. Küsisin kodulehe loojatelt, kas sealt kaudu on neil ostjaid teistele müüjatele olnud. Sain umbmääraselt jaatava vastuse. Loomulikult uurisin ka selle kohta, et kuidas nad enda kodulehte üldse reklaamivad, et käsitööostjad sinna üldse teaksid minna. Selle kohta mainiti vaid seda, et neiukesed (2 sõbrannat) on asja omal käel ette võtnud ja kuna kodulehe loomine läks maksma auto hinna, siis neil reklaamiks enam finantsi ei jätku. Kahju sellisest suhtumisest. Mis mõtet on autot osta, kui bensiini sinna sisse nagunii ei jõua lubada. Aga see selleks. Eks ma vahest arva lisan ikkagi mõne toote, et endast mingi jälg maha jätta. Ilmselgelt ei hakka ma oma müüki sellele poele rajama.
Aga Disainimaja tulevik tundub küll väga kahtlane, kui neiukesed reklaamiraha kusagilt kokku ei kaabi. Vaatasin huvipärast, et kui palju on teistele müüjatele tagasisidet jäetud (tagasisidet jäetakse müüdud toodete kohta) ja praktiliselt pooltel puudus igasugune tagasiside. Mõnel üksikul, kellel juba müüjakonto veebruaris-aprillis loodud, oli paar positiivset tagasisidet. Natuke nukker seis kahjuks, sest sellise läbimüügiga leiba lauale ei too.
Ja oma poe külastuskordi saan ka statistikast vaadata. Kahjuks on tihti olnud päevi, kui minu poekest pole mitte keegi külastanud. Ja usun, et need, kes vahest külastavadki, on hoopis minu konkurendid, kes käivad vaatamas, ega ma pole vahepeal midagi uut üles riputanud ja mis hinnaga ma oma kaupa müün.
Niipalju siis Disainimajast...

Aga eks see neti kaudu müümine ole nii ehk naa üks lootusetu lootus. Ma ikka vahest loodan, et keegi saadab mulle mailile ehtekoodi, aga ei. Üks kord oli üks juhus, kui ma parasjagu kustutasin mittesaadaval ehete pilte, siis pärast seda keegi uuris, et kuhu üks konkreetne kaelakee jäi. Tema oleks seda niiväga tahtnud. (Jummal küll, inimene, kui tahad, siis telli kohe ära!) Ei oskagi öelda, kas üks hea koduleht ajaks asja korda.... Selline, kus oleks ostukorvid ja puha.
Üldiselt on netimüük osta.ee abiga olnud seni kõige tulemuslikum. Seda loomulikult vaid arvulises mõttes, sest kõik minu ehted on sealt kaudu müügiks läinud naeruväärselt odava hinnaga, tihti isegi 1 krooniga. Ja siis pead ka veel kasvõi nahast välja pugema, et inimeselt raha ja aadressi kätte saada. Ja peaagu eranditult on mul olnud tunne, nagu oleksin kurjategija, kui küsin postitasu 10 krooni (see ju ehte hinna kõrval puhas röövimine). Ja sellest ei saa ma kahjuks ikkagi aru, miks pean paljudelt tangidega nende aadresse välja kiskuma. Ise on võitnud kõrvarõngad 1 krooniga ja siis pean mina veel selle nimel nahast välja pugema, et temale kaup kätte toimetada. Ja jube tüütu on see pangakontodega jändamine. Kas siis tõesti on inimestel raske e-kontoga toimetada...
Kokkuvõtteks võib vaid seda öelda, et osta.ee kaudu ma enam odavalt küll midagi ei müü. Ja kalleid ehteid panen müüki vaid siis, kui osta.ee on mulle mailile teate saatnud, kus annab teada, et saan (sünnipäeva, emadepäeva, jõulude või mistahes tähtpäeva puhul) tooteid ilma lisamistasu maksmata lisada.

2 comments:

  1. Ah, et sina oledki siis see osta.ee ehtemüüja. Ma pole kunagi ssüvenenud. Omal mul pole seal käsitööd õnnestunud üldse müüa, rasedariided läksid aga nagu soe sai. Seega müük õnnestub ikkagi seal, kus on õiged ostjad. Kahju, et selle Disainimajaga nii kehvad lood on. Seega ju õiget käsitööpoodi ikkagi ei ole. Kui jaksu on, tee see oma idee ikkagi ära.

    ReplyDelete
  2. Ei, mina ei ole SEE osta.ee ehtemüüja, keda sina kindlasti silmas pead. Minu tunned seal ikka minu tavapärase kasutajanime järgi ära ja ma ei müü nii tihti oma ehteid, kui nii mõnigi teine seal teeb. Neil peab vist küll sügavalt igav olema, et viitsivad jännata. Minul käib see pigem hooti, nii kuidas meeleolu on. Kui olen optimistlikus tujus, siis viitsin midagi üles panna, aga kui ikka tuju pole (nagu paegu:D), siis ei müü mitte midagi.

    ReplyDelete